DR.HYTHAM KADOUR

هذا المنتدى هو للتعارف و تبادل العلوم و الثقافات المختلفة
 
الرئيسيةبحـثالتسجيلالأعضاءدخول

شاطر | 
 

 أمان و فعالية الدوكسيلامين سكسينات من أجل الغثيان و الاقياء في الحمل

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
د هيثم قدور
Admin
avatar

ذكر
عدد الرسائل : 85
العمر : 48
الموقع : http://naji1969.montadarabi.com
العمل/الترفيه : dentist
تاريخ التسجيل : 23/02/2008

مُساهمةموضوع: أمان و فعالية الدوكسيلامين سكسينات من أجل الغثيان و الاقياء في الحمل   الإثنين فبراير 25, 2008 5:02 am

CADDICK R, COLLITON I E, DUSHINSKI B, EZZAT A,
GAGNE G-P, MacKINNON C J, SCHUURMANS N, de la
RONDE S.
Guidelines for the management of nausea and vomiting in
pregnancy. Society of Obstetricians and Gynaecologists of Canada
(SOGC).
Clinical Practical Guidelines 1995; 12:1-4.

أمان و فعالية
الدوكسيلامين سكسينات 10 ملغ مع البيريدوكسين هيدروكلورايد 10 ملغ
من أجل الغثيان و الاقياء في الحمل

1 – إن الاستجواب الدقيق للمريضة في حملها المبكر عن تواتر و شدة أعراض الغثيان و الاقياء يتيح للطبيب أن يتداخل بتعديل نمط الغذاء و نمط الحياة . إضافة إلى وصف الدواء بهدف منع الاقياء الحملي .

إن دوكسيلامين سكسينات 10 ملغ المشارك مع بيريدوكسين هيدروكلورايد 10 ملغ قد قبل استخدامه في معالجة الغثيان و الاقياء أثناء الحمل من قبل فرع الوقاية الصحية للصحة و الرفاه في كندا سنة 1990 . و إلى الآن مازالت هذه الصيغة هي مضاد الاقياء الوحيد المعتمد , علما أن هذا الصنف قد سحب من السوق عام 1983 في الولايات المتحدة بعد عدة قضايا فاشلة ضده . رغم أقسى الاختبارات على أي دواء أثناء الحمل لم يعثر على أي دليل على قدرته على التشويه .

الدراسات المتعددة التي درست على الدوكسيلامين – بيريدوكسين قد خلصت الى أن هذا الدواء هو معالجة فعالة آمنة للغثيان و الاقياء في الحمل و أنه لا دليل على أنه مشوه .

ان دوكسيلامين سكسينات المشارك مع بيريدوكسين هيدروكلورايد 10 ملغ هو حبوب بطيئة التحرر . و ينصح بالبدء بحبتين ليلا قبل النوم . و إن لم تزل الأعراض يمكن إضافة حبة في الصباح و أخرى في الظهيرة . يمكن تعديل الجرعات حتى تلائم ذروة أعراض كل امرأة . ينصح كل الأطباء أن يسألوا النساء في حملهن المبكر عن وجود هذه الأعراض و يقدموا مداخلاتهم , و نصائح الغذاء , و تعديل نمط الحياة , و الدواء .
Careful questioning of the patient, early in pregnancy, about the frequency and intensity of the symptoms of nausea and vomiting allows the practitioner to intervene with diet and lifestyle adjustments, as well as medication with the aimof preventing hyperemesis gravidarum.
Doxylamine Succinate 10mg, in combination with Pyridoxine Hcl 10mg(Diclectin), were approved for use in the treatment of nausea and vomiting in pregnancy by the Health Protection Branch of Health and Welfare Canada in1990. To date, this formulation is the only anti-nauseant approved for such use.
Bendectin (Diclectin) which was withdrawn from the market in 1983 in the USA after several unsuccessful lawsuits against it. Despite the most vigorous testing of any drug in pregnancy, no evidence of teratogenicity has been found.
Multiple studies have reviewed Debendox (Bendectin, Diclectin) and concluded that the drug is a safe effective treatment for nausea and vomiting of pregnancy and that there is no evidence that it is a teratogen.
Doxylamine Succinate in combination with Pyridoxine Hcl 10mg (Diclectin) is a delayed release tablet. It is recommended that they start with two tablets at night before bed. If symptoms are not relieved, one tablet in the morning and another mid-afternoon can be added. The dosing regime can be tailored to fit each woman’s peak of symptoms. It is recommended that all health professionals
should question women early in their pregnancies about the presence of these symptoms, and offer intervention, with advice about diet, lifestyle adjustment and medical treatment.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://naji1969.montadarabi.com
 
أمان و فعالية الدوكسيلامين سكسينات من أجل الغثيان و الاقياء في الحمل
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
DR.HYTHAM KADOUR :: الطب و الصحة :: منشورات و ردود خاصة-
انتقل الى: